خلق محتوای خلاق

خلق محتوای خلاق

خلق محتوای خلاق

تولید محتوا یا در اصلاح بچه های آی تی، Content Creation دغدغه‌ی تازه‌ای نبوده و از زمان ظهور صنعت چاپ به وجود آمده و ظرفیت تولید به تدریج بیشتر از محتوای در دسترس شد، از این رو تولید محتوا، پیدا کردن محتوای مناسب برای نشر و همچنین خلق محتوای خلاق به یک چالش جدی تبدیل شد.  اگر بخواهیم تاریخچه ای دقیق در این حوزه ارائه دهیم باید بگوییم صنعت نشر در اروپا بلافاصله پس از اختراع ماشین چاپ، به سراغ چاپ انجیل رفت که هم کسی مدعی دریافت حق‌التالیفش نبود و هم متقاضیان فراوان داشت اما بعد از مدت کوتاهی، ماجرای تولید محتوا جدی‌ شد و بحث سفارش تولید محتوا به یک شغل تبدیل شد. سردبیرهای نشریات، وظیفه‌شان این بود که موضوعات مناسب برای نشر را جستجو کنند و سپس تولید محتوای متناسب را به نویسندگان و ژورنالیست‌ها سفارش دهند.

√ چالش محتوا مطلوب در عصر رسانه های دیجیتال

با فراگیر شدن و گسترش رادیو و تلویزیون و قبل از توسعه‌ی علم الکترونیک و دیجیتال، اصطلاح رسانه های الکتریکی یا Electric Media مطرح شد. صاحب نظران، بزرگان و تحلیل‌گران رسانه از همان ابتدا، بحث فراگیر شدن رسانه و دسترسی انبوه به محتوا و رسانه را مورد توجه قرار دادند. اما در سال های ابتدایی چون تولید محتوا هم‌چنان محدود به بخش کوچکی از جامعه نظر روزانه های شهری که احوالات یک محله و یا در نهایت یک شهر را خبررسانی میکردند به شکل یک چالش به تولید محتوا نمی نگریستند که گاها سبب ایجاد مطالب ضد و نقیض و تکراری از یک موضوع بوده و اینترنتی در کار نبوده که با جستجو و کپی کردن تمام یا قسمتی از متن یک خبرگزاری، استفاده مجددی شود.

√ تولید محتوا در عصر رسانه های الکترونیکی و شبکه های اجتماعی

با ارزان شدن فناوری های دیجیتال و فراگیر شدن دسترسی به ابزارهای تولید محتوا نظیر موبایل، دوربین دیجیتال، لپ‌تاپ، اینترنت، وب و سایر ابزارهای مشابه چالش جدیدی در فضای محتوا ایجاد شد. در کنار مشکل مصرف محتوا و غرق شدن زیر حجم محتوای فراوان – که حداقل در یک قرن اخیر، متفکران و تحلیل‌گران را مشغول خود کرده است – مسئله‌ی تولید محتوا هم مطرح شد. این بار دیگر تولید محتوا یک بحث تخصصی حوزه‌ی رسانه نیست و تقریباً همه‌ی ما به نوعی درگیر آن هستیم.

تولید محتوا چیست؟ امروزه تاکید بیشتر سئو بر تولید محتوا با کیفیت است. تولید محتوای با کیفیت باعث می شود که رتبه وبسایت شما به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. برای همین اکثر مدیران وبسایت ها یکی از بخش های خود را به تولید محتوا اختصاص داده اند و سعی می کنند که بلاگ نویسان با تجربه ای را در این زمینه استخدام کنند. یکی از مشکلات اصلی این بلاگ نویسان، ایجاد محتوای مناسب با کسب و کار می باشد. اینکه چگونه محتوایی را تولید کنند که مناسب با مخاطبان وبسایت باشد و پیدا کردن یک منبع معتبر کاملا سخت است.

√ خلق محتوای خلاق

در دنیای امروزه و در دنیای اینترنت مدیران وب سایتی وجود دارند که اقدام به کپی محتوا از وب سایت های رقیب یا مشابه سایت خودشان میکنند . که این کار کاملا اشتباه است. خلق محتوای خلاق یک امر بسیار ضروری برای هر وب سایتی است. شما میتوانید با خلق محتوای خلاق برای وب سایت خود نه تنها کاربران وب سایت خود بلکه گوگل را هم تحت تاثیر قرار بدهید و رتبه خود را بالا بکشید. شما با خلق محتوای خلاق می توانید کاری کنید که کاربران از مطلب شما لذت ببرند و در وب سایت شما بمانند در نتیجه ماندگاری در وب سایت شما افزایش پیدا کند

ویژگی های یک محتوا خلاق

اولین قدم ایجاد ایده تولید محتوا می باشد. نویسندگان و خالقان محتوا می بایست ابتدا موضوعی مناسب را که به فراخور کار خود مرتبط می باشد را تعیین کرده و پس از آن شروع به تولید ایده و یک موضوع جدید نمایند. پیشنهاد ما این است که یک دفترچه در کنار خود داشته باشید و موضوعات مرتبط را نوشته و بهترین موضوع را انتخاب کنید.

Keyword کلمه ای است که کاربران برای پیدا کردن مطالب مورد نیاز خود، در موتورهای جست و جو مثل گوگل یا یاهو وارد می نمایند. کاربران اینترنت و مشتریان شما، هنگام جست و جو در اینترنت، از عبارات و اصطلاحات مرتبط با محصولات و خدمات مورد نیاز خود استفاده می نمایند. کلمات کلیدی، عبارات و یا کلماتی هستند که معرف محتوای یک سایت می باشند. در واقع شما هربار که در داخل موتورهای جستجو عبارتی را وارد و search می نمایید، در حال استفاده از کلمات کلیدی می باشید. یکی از دلایل فنی که شما به تولید محتوا میپردازید، به کار بردن کلمات کلیدی داخل وب سایتتان می باشد که کاربران و مخاطبان سایت شما با جستجو آن در موتور های جستجوگر به سایت شما برسند. لیست کلمات کلیدی که میخواهید برروی آنها برنامه ریزی کنید را بنویسید و شروع به نوشتن کنید.برای اینکار میتوانید از ابزارهای سئو برای تولید محتوا استفاده کرده و کلمات و عبارت مرتبط که بیشترین جستجو را دارند را بیابید. لازم به ذکر است مبحث کلمات کلیدی و انتخاب نوع کلمه کلیدی بحثی پیچیده بوده که از حوصله این مجال خارج می باشد لذا خوانندگان عزیز می بایست در این خصوص مطالعه لازم داشته باشند.

ابزارهای بسیاری در زمینه تولید و انتخاب کلمات کلیدی وجود دارند که با توجه به کلمه کلیدی، عبارت مورد نظر را تولید میکنند. یکی از ابزارها و وبسایت ها ubersuggest است که بهترین عبارات را که دارای بیشترین میزان جستجو هستند به شما نشان میدهد.

عنوان صفحه که در تگ title قرار می گیرد مهمترین قسمت در خلق محتوای خلاق بر اساس اصول سئو است. دلیل اهمیت عنوان صفحه این است که معرف توضیحات و محتویات مطالب شما بوده که خواننده با گذری ساده متوجه ماهیت مطالب شما میشود. نکته دیگر در موتورهای جستجو لینک آبی رنگی که کاربران بر روی آن کلیک می کنند و وارد وب سایت می شوند عنوان صفحه است. همچنین در شبکه های اجتماعی نیز عنوان صفحه به عنوان لینک به اشتراک گذاشته شده در اختیار کاربران قرار می گیرد.

اصولی که باید در هنگام انتخاب عنوان صفحه به آن ها توجه نمود:

  • در انتخاب عنوان صفحه از کلمات و عبارات با درجه اهمیت بالا استفاده نمائید.
  • عنوان صفحه محلی برای قرار گیری مهمترین کلید واژه ها در صفحه است.
  • در صورتی که کلید واژه های مهمی در صفحه دارید که می توانید عنوان را بر اساس آن ها انتخاب نمایید.
  • به تعداد کاراکترها در انتخاب عنوان صفحه دقت نمایید.
  • از بکارگیری کلمات اضافی در انتخاب عنوان صفحه اجتناب کنید.
  • از مهمترین کلید واژه هایی که در متن صفحه به کار برده اید استفاده نمایید.
  • عنوان منحصر به فرد برای هر صفحه انتخاب نمایید.
  • از تکرار عنوان در تگ h1 در صفحه اجتناب کنید.
  • از کلید واژه ها به صورت انبوه و تکراری استفاده نکنید.

قبل از تولید محتوا، مقالات وبسایت های رقیب را بررسی کرده و سعی کنید تا کاستی هایی که در تولید محتوا آنها وجود دارد را در بخش محتوای وبسایت خود رفع کنید اگر هم اصلا درحوزه کاری شما مقاله خوبی وجود ندارد، این مهم کاملا به نفع شماست علی الخصوص وبمسترانی که یک محصول منحصر به فرد را در فروشگاه وب سایت خود عرضه می کنند.

مخاطب اصلی محتوای وبسایت شما، کاربرانتان می باشند پس محتوایی تولید کنید که نیاز های آنها، مسائل روزانه و تمامی ویژگی هایی که به دنبال آن بوده را مورد پوشش قرار دهد. کاربران، ساعت هایی زیادی را در اینترنت تلف می کنند تا بتوانند مطلب مورد نیاز خود را پیدا کنند، اگر شما بتوانید به خلق محتوای خلاق بپردازید و نیازهای اصلی آنها را  مورد پوشش قرار دهید، میتوانید به یک منبع معتبر تبدیل شوید.

کاربران شبکه های اجتماعی و اینترنت همیشه به دنبال جواب سوال “چگونه ” هستند پس باید در خلق محتوای خلاق خود به اینگونه سوالات پاسخ دهید.

اگر مقالاتی در حوزه فناوری اطلاعات و نظیر آن که علم روز بوده و به فراخور زمان تغییر کرده و روش های جدیدتری ایجاد میشود نیاز است هر چند مدت مقالات قدیمی خود را بروز و بازنشر مجدد کنید. لازم به ذکر است که این مهم را بگونه ای انجام دهید که لینک آدرس عوض نشود یا موضوع اصلی مقاله تغییر نکند. امروزه تولید اینفوگرافیک یا عکس بیشترین تاثیر را برمخاطب دارد، همچنین نوع فونت هایی هم که استفاده می شود بر میزان خوانایی تاثیر بسزایی دارد پس باید دراین خصوص اطلاعات خود را بروز کنید و از تکنیک های فرمتی جدید استفاده کنید. نکته آخر آنکه اگر مقالات مرتب بروز گردد از نظر موتور های جستجوگر وب سایت شما زنده و در حال فعالیت می باشد که سبب تاثیر بسزایی در سئو می گردد.

امروزه اکثرا کاربران از طریق دیوایس های مختلف با اندازه صفحه نمایش متفاوت به اینترنت متصل می شوند پس محتوای شما باید به خوبی در گوشی ها نمایش داده شود. مهمترین بخش اندازه قلم متن می باشد.

پس از آنکه تولید محتوای شما ایجاد شد، نوبت به آن است که محتوای خود را براساس اصول سئو ویراستاری نمائید. بدین معنا که تمامی تکنیک های سئو مانند به کاربردن کلمات کلیدی، عنوان ها و چگالی را براساس آخرین الگوریتم سئو رعایت کنید.

اندازه یک محتوای استاندارد برای وبسایت، بین 2 تا 3 هزار کلمه می باشد. حداقل تعداد کلمه ای که میتوانید به کار ببرید 500 کلمه است. اگر مطلب شما کمتر از 500 کلمه باشد، از نظر گوگل ممکن است جریمه شده زیرا بلاگ در نظر گرفته نمی شود و اگر بیشتر از 4 هزار کلمه باشد، بهتر است آن را در دو مقاله تقسیم کنید.

اولین قسمتی که توسط گوگل خوانده می شود، متا تگ عنوان می باشد. پس باید مناسب با متن بنویسید زیرا اگر گوگل متوجه شود که عنوان شما هیچ ارتباطی با محتوای شما ندارد، وبسایت شما را جریمه خواهد کرد.

این متاتگ هم مانند عنوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به بهینه سازی رتبه وبسایت شما کمک بسیاری می کند. وقتی که وبسایت شما توسط موتور جستجو در صفحه نشان داده می شود، توضیحات شما، زیر عنوان سایت شما به نمایش گذاشته می شود. گوگل متا تگ ها را مورد بررسی قرار می دهد، همین متا تگ توضیحات می باشد. در مقاله های کمتر از 500 کلمه نوشتن این متاتگ الزامی است اما در اکثر مقالات اگر هم ننوشتید، خود گوگل متوجه می شود و به نوعی تولید می کند.

هیچ آیتمی موثرتر از کلمه کلیدی بر روی رتبه وبسایت اثر گذار نیست. اکثر تولیدکنندگان محتوا گمان می برند هر چه بیشتر از کلمه کلیدی استفاده کنند، شانس نشان دادن مقاله آنها بیشتر است. براساس چگالی کلمات کلیدی، متوسط استفاده هر کلمه، 2 الی 3 درصد کل کلمات در یک مقاله می باشد.

شما زمانی که یک صفحه ای را ایجاد می کنید، بعد از مدتی توسط گوگل ایندکس می شود. اگر این صفحه بعدا خوانده نشود، رتبه ای که وبسایت شما توسط این صفحه بدست آورده است، کم کم از بین میرود پس شما باید با استفاده از تکنیکهایی مجدد این صفحه را به گوگل نشان دهید و بهترین تکنیک ایجاد لینک های داخلی بین صفحات است مخصوصا بین مقاله های مختلف.

سعی کنید مقاله ش ما اختصاصی بوده و حاصل تفکرات و تجاربی بوده که در فرآیند زندگی و کار آن ها را تحصیل کرده اید. در غیر اینصورت اگر مقاله خود را از روی وبسایتی دیگر رونوشت کرده اید، بهتر است منبع آن را ذکر کرده و لینکی به منبع آن قرار دهید این مهم سبب میشود تا توسط گوگل جریمه نشده کاربر به شما اطمینان میکند که محتوای تولیدی شما دارای اعتبار می باشد.

گروه فنی و مهندسی بولیدت به همراه تیم متخصص خود در زمینه خلق محتوای خلاق، آماده است تا با بهترین کیفیت پشتیبانی وب سایت شما را برعهده بگیرد. پشتیبانی وب سایت توسط بولدیت شامل کدنویسی تمیز ویژه سئو، گرافیک کار ، نویسندگی اختصاصی تا خلق محتوای خلاق و  منحصر به فرد که سبب اخذ رتبه در موتور های جستجو و بیشتر دیده شدن وب سایت شده را در بر میگیرد.

به اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


download free uapkmod,action game apk mod, android apps apk mod