پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

پشتیبانی شبکه یا نگهداری شبکه (Support and Maintenance) به مجموعه‌ فعالیت‌های گفته می‌شود که در جهت حفظ، نگهداری و رفع مشکلات شبکه‌های کامپیوتری صورت می پذیرد. مشکلات شبکه های کامپیوتری ممکن است به طور کلی در سطح سخت‌افزار شبکه مانند کامپیوترها، سرورها، تجهیزات تحت شبکه، ماشین‌های اداری، تجهیزات امنیتی و یا در سطح زیرساخت شبکه مانند کابل شبکه، ترانک شبکه، رک، پچ پنل، کیستون‌ها و یا در سطح نرم‌افزار شبکه مانند سرویس‌های شبکه، نرم‌افزارهای کلاینت و سرور و همچنین سیستم‌ عامل به وجود آید.

رشد و نفوذ سریع فناوری شبکه‌های کامپیوتری در تمامی کسب و کارها موجب شده است که کلیه مجموعه‌ها از جمله شرکت‌ها و سازمان‌ها برای حفظ و نگهداری سیستم‌های کامپیوتری و تجهیزات شبکه خود با مشکلات و دغدغه‌های بسیاری مواجه شوند. آن‌ها توانایی و دانش حل مشکلات خود را در این خصوص ندارند و از طرفی امکان استخدام نیروی متخصص و ماهر به صورت کارمند به دلایل مختلف از جمله کم بودن نیروی کار متخصص و یا هزینه بالای آن را ندارند. از این رو نیاز به کارفرمایان و شرکت‌های پشتیبانی شبکه و ارائه دهنده خدمات IT به شدت احساس می‌شود. این شرکت‌ها به صورت قراردادهای پشتیبانی بلندمدت و کوتاه‌مدت ، در بخش پشتیبانی شبکه می‌توانند بسیاری از مشکلات شرکت‌ها را در این خصوص بر طرف کنند.

نگهداری نگهداری از این گونه شبکه ها وظیفه متخصص شبکه‌های کامپیوتری می‌باشد که به صورت کلی، شامل بخش‌های زیر است:

  • نگهداری شبکه
  • رفع ایرادات شبکه
  • آینده نگری و رفع نیازهای آتی شبکه

wrench on hand حفظ و نگهداری شبکه

هدف اصلی این بخش، حفظ و نگهداری از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شبکه و یا به عبارتی خدمات پشتیبانی شبکه و سخت‌افزار با رعایت اصول و استانداردها می‌باشد. در این بخش می‌بایستی کلیه تجهیزات، شامل کامپیوترها، سرورها، سوئیچ، روتر ، مودم، اکسس پوینت و … به همراه تجهیزات پسیو شبکه و زیرساختی مانند کابل، داکت، کیستون‌ها، پریزهای شبکه، رک، پچ پنل و… به صورت کامل مستندسازی شده و نقشه شبکه به همراه جزئیات تجهیزات، در آن مشخص گردد.network server

انجام این کار اولین قدم و یکی از مهم‌ترین بخش‌های پشتیبانی شبکه محسوب می‌شود، چرا که داشتن اطلاعات مکتوب شده و به اصطلاح داکیومنت سازی شده از شبکه، مخصوصاً در شبکه‌های بزرگ، به شدت می‌تواند در حل مشکلات و رفع ایرادات به مدیران شبکه و کارشناسان پشتیبانی، کمک کند. داشتن اطلاعات شبکه به صورت مکتوب می‌تواند یک آگاهی نسبی از وضعیت شبکه را برای مسئولین آن فراهم کند.

به جرأت می‌توان گفت که نداشتن اطلاعات مستندسازی شده از شبکه، یکی از معضلات بزرگ شرکت‌ها در بحث نگهداری از شبکه می‌باشد. هرچه قدر وسعت و جزئیات شبکه بیشتر باشد نیاز به این اسناد بیشتر احساس می‌گردد. در شبکه‌های بزرگ نداشتن چنین اطلاعاتی می‌تواند موجب هدر رفتن روزها و حتی ماه‌ها زمان و انرژی شود و هزینه‌های زیادی را تحمیل کند.

 

 

 

tick

مواردی که کارشناسان شبکه باید در بخش نگهداری از شبکه انجام دهند:

  • مستند سازی نقشه زیرساخت شبکه.
  • مستندسازی تجهیزات و سرویس های موجود در شبکه.
  • تهیه و ارائه گزارش از وضعیت شبکه و تجهیزات آن.
  • بررسی دوره ای سرویس‌ها و نرم‌افزارهای شبکه از نظر سلامت عملکرد.
  • گرفتن اطلاعات از پرسنل در رابطه با نحوه عملکرد سیستم‌ها و تجهیزاتی که به صورت مستقیم با آن ها سر و کار دارند.

 

list

رفع ایرادات و مشکلات شبکه

چنانچه به دلایل مختلف مشکلات و ایراداتی در شبکه به وجود آید، کارشناسان شبکه وظیفه دارند به این مشکلات رسیدگی کرده و آن را برطرف نمایند. در این بخش انجام وظایف و رفع ایرادات در سریع‌ترین زمان ممکن بسیار اهمیت دارد. چرا که اغلب این مشکلات موجب می شوند یک نفر و یا چندین نفر در مجموعه نتوانند به صورت درست و کامل به امور کاری خود بپردازند و همین امر می تواند خسارات و ضررهای زیادی را به شرکت تحمیل کند.

این بخش از خدمات معمولاً به دو شکل حضوری و یا به صورت از راه دور ارائه می‌گردد. در حالت حضوری کارشناسان در اولین فرصت به محل شرکت مراجعه کرده و از نزدیک در صدد حل مشکلات بر می‌آیند. اما در بعضی از موارد این امکان وجود دارد که کارشناسان به صورت ریموت و یا از راه دور توسط نرم‌افزارهای مختص این کار، اقدام به حل مشکلات نمایند.

 

 

idea

آینده نگری و رفع نیازهای آتی شبکه

یکی‌دیگر از مسئولیت‌های پشتیبان شبکه، بررسی نیازهای آتی شبکه شرکت‌های طرف قرارداد می‌باشد. شرکت‌های پشتیبانی شبکه موظف هستند که با بررسی وضعیت شبکه، یک آینده‌نگری دقیق در خصوص وضعیت شبکه داشته باشند. ممکن است در آینده:

  • نیاز به تغییرات کوچک و بزرگ در شبکه باشد.
  • سیستم‌ها احتیاج به ارتقاء و یا تعویض داشته باشند.
  • ممکن است در بعضی موارد برای جلوگیری از وقوع مشکلات احتمالی نیاز به تغییرات در شبکه و یا به کاربردن سیستم‌ها و سرویس‌های جدید باشد.
  • نیاز به تعمیر و یا تعویض تجهیزات زیرساخت شبکه باشد.
  • نیاز به بالابردن سطح امنیت شبکه باشد.
  • نیاز به جابه‌جایی تجهیزات شبکه باشد.

کارشناسان شبکه، با در نظر گرفتن موارد بالا و رفع نیازهای آتی شبکه می‌توانند از وقوع مشکلات بزرگ‌تر جلوگیری کرده و مانع از بین رفتن منابع گردند. آینده‌نگری و بررسی نیازهای شبکه موجب می‌شود که مسئولین شبکه به جای تمرکز بر حل مشکل، همواره نگاه پیشگیرانه به وضعیت شبکه داشته باشند و قبل از وقوع مشکلات مانع از آن شوند.

این مجموعه خدمات به صورت کلی وظایف اصلی یک شرکت پشتیبانی شبکه می‌باشد. کارشناسان و تکنسین‌های شبکه در بخش پشتیبانی وظیفه دارند تا از سیستم‌ها و تجهیزات به گونه‌ای نگهداری و مراقبت کنند که شرکت‌ها و صاحبان کسب و کار کم‌ترین مشکلات را در این بخش داشته باشند.

 

پشتیبانی شبکه

پشتیبانی و نگهداری از سیستم‌ها و زیرساخت‌های موجود

واحد پشتیبانی و نگهداری در جهت رفع نیاز سازمان‌ها و شرکت‌ها برای پشتیبانی از شبکه و زیرساخت‌هایشان با تکیه بر دانش فني کارشناسان متخصص و مجرب خود، خدماتي متفاوت و فراتر از انتظار به مشتریان در زمینه پشتیبانی و نگهداری نرم‌افزار شبکه، زیرساخت شبکه و همینطور پشتیبانی از تجهیزات رایانه ای ارائه مینماید. خدماتی که در ذیل به بخشي از آنها اشاره شده است، بر اساس استانداردهایي بین المللی و در قالب قراردادهای پشتیبانی در تیپ‌های متنوع ارائه میگردد.

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده بیش از پیش سیستم های کامپیوتری و نیاز بیشتر به شبکه های کامپیوتری مسلما نیاز به نگهداری، ارتقاء، تعمیر و بروزرسانی سخت افزار و نرم افزار سیستم های کامپیوتری و شبکه و تجهیزات جانبی آنها نیز افزایش می یابد.

در هر سازمان به دلیل استفاده مداوم از کامپیوتر ها و احتمال خرابی و بوجود آمدن مشکلات به يک کارشناس مجرب در زمينه عيب يابي و تعميرسخت افزار و انجام سرويس هاي پيشگيرانه و همچنین بروزرسانی نرم افزار و در مواقعی سخت افزار ها به ازاي هر مرکز کامپيوتر، نياز مي باشد. این امر باعث می شود که در مرحله اول تمامی تجهیزات به درستی کار کنند و همچنین در صورت بروز مشکل جزئی، به خرابی بزرگتری تبدیل نشود. از این رو تمامی سازمان ها و شرکت ها و … ملزم به ایجاد شرایطی برای این امر مهم هستند.

گروه فنی و مهندسی بولدیت با ارائه ی متدهای بروز دنیا و با داشتن نیروهایی مجرب، سازمان ها و شرکت ها را در این امریاری رسانده و بسته به توافق بین طرفین نیروهای خود را بصورت نیروی مقیم و یا به صورت دوره ای به سازمان مرتبط اعزام نموده تا مشکلات آنها را برطرف نمایند.

گروه فنی و مهندسی بولدیت خدمات تخصصی پشتیبانی شبکه را در گروه‌های ذیل به شرکت‌ها و سازمان‌ها ارائه می نماید:

√ پشتیبانی نرم‌افزار

  • پیگیری پشتیبانی فنی نرم‌افزارهای اختصاصی
  • نصب و پیکربندی سیستم عامل‌ها و نرم‌افزارهای عمومی
  • مشاوره و پشتیبانی در زمینه کاربری نرم‌افزارهای عمومی
  • عیب‌یابی و رفع نقص سیستم عامل‌ها و نرم‌افزارهای عمومی
  • مدیریت سیستم‌های کامپیوتری از لحاظ کیفیت و کارایی نرم‌افزاری
  • مشاوره و پشتیبانی در زمینه تامین نرم‌افزارهای عمومی و مدیریت لایسنس‌های نرم‌افزاری

 

√پشتیبانی سخت‌افزار

  • رفع مشكلات سخت افزاري سيستم هاي كامپيوتري و ارتقاء تجهيزات سخت افزاري
  • عیب یابی و رفع نقص تجهیزات و منابع سخت‌افزاری ( پرینترها، اسکنرها و یو‌پی‌اس‌ها)
  • مدیریت سیستم‌های کامپیوتری از لحاظ کیفیت و کارایی سخت‌افزاری
  • مشاوره و پشتیبانی در زمینه‌ی خرید و ارتقا‌ی منابع سخت‌افزاری
  • ارائه مشاوره در خصوص انتخاب تجهیزات شبکه
  • نصب و پیکربندی سخت‌افزارهای جانبی

 

 

√پشتیبانی و مدیریت شبکه

  • پشتیبانی از راه دور به صورت  Remote
  • نگهداری و عیب‌یابی تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شبکه ( passive، active)
  • مدیریت، کنترل و نظارت بر منابع شبکه شامل مانیتورینگ کیفیت و کارایی سرویس‌ها، ترافیک شبکه و سخت‌افزارها

 

√ پشتیبانی اینترنت و وب

  • پشتیبانی از سرویس‌های و کاربران وب
  • پشتیبانی فنی از سرویس اتصال به اینترنت
  • پشتیبانی فنی از سرویس پست الکترونیک سازمانی
  • پشتیبانی و ارتقا‌ی سرویس اتصال به اینترنت کاربران درون و برون سازمانی
  • پشتیبانی از دامنه‌های اینترنتی برون سازمانی و دامنه و سرویس عادی درون سازمانی
  • شناسائي ويروس ها از روي كلاينت هاي كامپيوتري و رفع آلودگي سيستم هاي شناسائي شده

√ بازيابي اطلاعات پاك شده

  • بازديد هاي دوره اي از سيستم هاي تحت پشتيباني و گزارش شرح اقدامات انجام شده
  • انجام عمليات بهينه سازي و افزايش سرعت سيستم هاي كامپيوتري
  • مشاوره در خريد سيستم هاي سخت افزاري

 

ویژگی خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه گروه فنی و مهندسی بولدیت

  • مشاوره‌ی رایگان و تخصصی به مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها
  • عقد قرارداد پشتیبانی و نگهداری شبکه با سازمان‌ها و شرکت‌ها
  • ارائه‌ی قراردادهایی در تیپ‌های متنوع متناسب با کسب و کار شما
  • ارائه‌ی صورت وضعیت سخت‌افزار و نرم‌افزار شبکه
  • رفع مشکل و ایرادات شبکه در کمترین زمان ممکن
  • بازدید دوره ای و بررسی شبکه جهت پیشگیری از وقوع مشکلات و ایرادات احتمالی
  • ارائه‌ی گزارشات دوره‌ای از وضعیت شبکه به مدیران مربوط
  • ارائه ی خدمات پشتیبانی حضوری و غیر حضوری
  • ارائه‌ی راهکارهای مدیریت استفاده از منابع فناوری اطلاعات (سخت‌افزاری ، نرم‌افزاری و نیروی انسانی )

download free uapkmod,action game apk mod, android apps apk mod